Sunday, March 10, 2013

MALAM CINTA RASUL




Alangkah bertuahnya kita, alangkah beruntungnya kita, alangkah kita mendapat suatu kemuliaan dari Allah dengan sebab Nabi Muhammad S.A.W.

Bagaimana kita tidak mahu mengucap Ya hana na, sementara Nabi Musa A.S merupakan kalimullah, Nabi, Rasul, Ulul Azmi, mengatakan kepada Allah: "Ya Allah, aku mendapati dalam lauh mahfuz satu kaum mereka sifatnya yang berazam untuk berbuat baik lalu tidak dibuat
amal perbuatan baik, Engkau ganjar kaum itu dengan satu ganjaran, jadikan mereka itu umat aku."

Allah menjawab: "Mereka itu umatnya Muhammad."

Nabi Musa: "Ya Allah, aku mendapati dalam lauh mahfuz satu kaum yang mereka berazam berbuat baik lalu dilakukan Engkau ganjar 10 kali ganda, jadikan mereka umat aku."

Allah menjawab: "Mereka umatnya Muhammad."

Nabi Musa: "Ya Allah, aku mendapati dalam lauh mahfuz satu kaum yang berazam untuk berbuat maksiat tetapi tidak dibuat engkau ganjar mereka dengan satu ganjaran, jadikan mereka umat aku."

Allah menjawab: "Mereka umatnya Muhammad."

Nabi Musa: "Ya Allah, aku mendapati dalam lauh mahfuz satu kaum bila mana berbuat maksiat satu dosa Engkau beri satu dosa kepada dia, jadikan mereka umat aku."

Allah menjawab: "Mereka umatnya Muhammad."

Nabi Musa: "Ya Allah, aku mendapati dalam lauh mahfuz satu kaum mereka berada pada penghujung tapi mereka orang pertama masuk Syurga, golongan pertama masuk Syurga, jadikan mereka umat aku."

Allah menjawab: "Mereka umatnya Muhammad."

Kemudian Nabi Musa mengatakan: "Ya Rabb, Kau jadikan semua kebaikkan itu untuk Muhammad dan umatnya Muhammad, jadikan aku sekali umat kepada Nabi Muhammad S.A.W.

- Malam Cinta Rasul 2012
 


اللهمَّ صلِّ على سيِّدنا محمَّد وعلى آلِه وصحبِه وسلِّم


( Twitter Pencinta Rasulullah(saw) = https://twitter.com/CintaRasulAllah )
 
Ya Allah...permudahkanlah segala urusanku dunia & akhirat...
Semoga ana dapat pergi program ini sekali lagi...aamiin...

No comments:

Post a Comment