Friday, January 21, 2011

Salam Ukhwah Kak Chu...(~_^)V

“Dengan menyebut nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani”
Alhamdulillah lafaz syukur dipanjatkat kepada Penguasa Seluruh Alam, yang telah mengatur perjalanan kehidupan dengan teratur dan penuh bijaksana. Dan Yang telah mengurniakan kita semua hidup didalam Islam dan Iman yang sempurna. Tidak dilupakan kepada Insan yang agung, sayyiduna Muhammad Rasulullah s.a.w, serta para sahabat baginda ridwanullahiajmain yang telah mengorbankan jiwa raga, harta benda demi untuk memperjuangkan agama Allah, Yakni Islam sehingga kini kita dapat merasakan nikmat berada didalam Islam dan Iman..


Enter ana pada kali ini adalah tentang seorang “muslimah” yang baru ana kenali…namun terasa bagai berabad lamanya…tak pernah bertemu namun ikatan yang terbina…telah membuatkan diri ini masih ada teman tuk berbual…nama beliau adalah…”Kak Norazlin Amran”…atau “Kak Chu”…kata-kata yg kuar dari mulutnya banyak memberi kesedaran pada diri ini…syukran kak…=)

Pagi ini…Kak Chu kata nak berkongsi ilmu dengan ana…


Kak Chu: Adik…mahu tau tak mcm na nak berfikiran positif apabila kita di uji dengan pelbagai ujian…

Ana pun…membisu…

Ana: Napa akak tanya adk mcam tu?

Kak Chu: Adik nak tau tak? Saja…kongsi ilmu bersama…

Ana: Ya…nak…

Kak Chu: Bagi akak, kalau kita yakin adanya Allah dan kekuasaanNya…kita akan jadi positif ..setiap yang berlaku ada hikmahnya…Allah tak akan mungkin menganiaya hamba-hambanya…semua yang berlaku adalah ujian…mungkin Allah nak menguji tahap kesabaran kita…

Ana: Ermmm…betul kata Kak Chu…

Kak Chu: Adik, akak suka pegang kata-kata ini… “Ku minta kepada Tuhan setangkai bunga segar, namun Dia beri kaktus yg berduri..ku mnta kupu-kupu diberi ulat berbulu…ku sedih…dan kecewa..namun kemudian..kaktus itu berbunga indah sekali…dan ulat itupun menjadi kupu-kupu yang sangat cantik..tanpa kuduga…itulah jalan Tuhan..indah masanya…Tuhan tak kan beri apa yang kita kehendaki atau harapkan tetapi..Allah memberi apa yang kita perlukan..”. Adik faham tak?

Ana: InsyaAllah..adik faham kak…syukran kak…

Kak Chu: Afwan..feling pagi-pagi plak…hehe

Ya Allah, di lubuk hati ini…terasa begitu dekat dengan Kak Chu walaupun tak pernah jumpa walaupun sekali…seandainya diizinkan Allah teringin rasanya nak bertemu dengan dirimu ya ukhti…moga ukhwah kita kekal selamanya…insyaAllah…syukran atas kata-kata pembakar semangat wat adk pada pagi-pagi ni….InsyaAllah ada masa yg terluang…adk akan wat cerita tentang “Kak Chu & Adik Chu”…




Sayang Kak Chu...(~_^)V....

No comments:

Post a Comment